Procedura dotycząca przepływu informacji pomiędzy przedszkolem a rodzicami
- Dyrektor przedszkola odpowiada za organizację przepływu informacji między przedszkolem a rodzicami.
- W przekazywaniu informacji uczestniczą wyznaczeni pracownicy przedszkola według kompetencji:
- dyrektor i wicedyrektor
- zasady funkcjonowania placówki,
- organizacja placówki,
- ogólne zadania wychowawczo-dydaktyczne.
- nauczyciel grupy
- organizacja pracy w grupie
- rzetelna, bieżąca informacja o dziecku
- szczegółowe zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne
- intendentka – żywienie
- pomoc nauczyciela – informacje dotyczące zadań opiekuńczych (posiłki, czynności higieniczne, odpoczynek).
- dyrektor i wicedyrektor
- Informacje przekazywane są:
- ustnie (zebrania ogólne, zebrania grupowe, kontakty indywidualne i telefoniczne, e-mailem)
- pisemnie (ogłoszenia i komunikaty, gazetki dla rodziców, arkusze obserwacyjne, zeszyty kontaktów z rodzicami, mailowo, dziennik LiveKid)
- Na zebraniach grupowych omawiane są informacje dotyczące całej grupy.
- Szczegółowe informacje o rozwoju i zachowaniu dziecka omawiane są podczas rozmów indywidualnych z rodzicami dziecka.
- Każde spotkanie z rodzicami musi przebiegać w warunkach zapewniających poczucie bezpieczeństwa i właściwej komunikacji.
- Rodzice mają prawo zgłasza uwagi na temat funkcjonowania przedszkola z zachowaniem drogim służbowej: nauczyciel – dyrektor – organ nadzorujący.
- Rodzice mają obowiązek poinformować przedszkole o:
- stanie zdrowia dziecka,
- wyjątkowych sytuacjach rodzinnych,
- czasowym powierzeniu opieki innym osobom w związku z wyjazdem zagranicznym /potwierdzone notarialnie/.
- Rodzice mają obowiązek na bieżąco śledzić ogłoszenia i komunikaty dotyczące działalności przedszkola.
- Rodzice zobowiązani są do systematycznej współpracy z nauczycielem w zakresie wychowania i rozwoju dziecka.