Test domowy gotowości szkolnej
Imię, nazwisko dziecka……………………………………….
Imię, nazwisko rodzica/prawnego opiekuna………………………………
Data: …………………………….
| Umiejętności | tak | nie |
|---|---|---|
| Skupia się na wykonywanej czynności | ||
| Uważnie słucha | ||
| Dostrzega, rozpoznaje i rozróżnia dźwięki dochodzące z otoczenia | ||
| Próbuje wyjaśnić obserwowane zjawiska | ||
| Przewiduje zachowania innych dzieci | ||
| Podejmuje próby samooceny, dużo mówi o sobie | ||
| Zna pory roku i związane z nimi zjawiska | ||
| Zna poszczególne dni tygodnia | ||
| Rysuje po śladzie, wypełnia kontury, przerysowuje szlaczki i proste figury geometryczne, rysuje szlaczki literopodobne | ||
| Prawidłowo spostrzega różnice i podobieństwa na obrazkach | ||
| Dzieli zdanie na wyrazy, wyrazy na sylaby i łączy sylaby w wyraz | ||
| Prawidłowo trzyma kredkę, ołówek, nożyczki | ||
| Układa i opowiada historyjki obrazkowe | ||
| Opowiada historyjki pełnymi zdaniami | ||
| Zapamiętuje krótkie teksty (wiersze, piosenki) | ||
| Potrafi umieścić nowy obiekt w szeregu, zna i stosuje licz. porządkowe | ||
| Rozróżniastronę lewą i prawą | ||
| Określa położenie przedmiotów względem siebie | ||
| Potrafi ciąć nożyczkami według wytyczonej linii prostej i krzywej | ||
| Rysując postać ludzką, nie omija szczegółów i zachowuje proporcje | ||
| Potrafi samo zawiązać sznurowadła i zapiąć guziki | ||
| Kończy rozpoczętą pracę | ||
| Potrafi czekać na swoją kolej |