Przedszkole nr 17 Sióstr Służebniczek w Krakowie

12 411 43 39

ul. Kordylewskiego 14, 31-542 Kraków

  • Home
  • Nasze przedszkole
    • Koncepcja pracy
    • Historia
    • Patron
    • Procedury
      • Rekrutacja
      • Przyprowadzanie i odbieranie dzieci
      • Bezpieczeństwo dzieci
      • Kontakt z Rodzicami
      • Wyjście do ogrodu przedszkolnego
      • Spacery i wycieczki
      • Postępowanie w przypadku sladów pobicia
    • Programy pracy
      • Podstawa programowa
      • Rozszerzenie PP dla dzieci 5-letnich
      • Rozszerzenie PP dla dzieci 6-letnich
      • Program wychowawczy Edmunda Bojanowskiego
    • Bł. Edmund Bojanowski
      • Modlitwa
      • Zgromadzenie
  • Życie przedszkola
    • Plan dnia
      • Grupa 3-latków
      • Grupa 4-latków
      • Grupa 5, 6-latków
    • Harmonogram wydarzeń
    • Zajęcia dodatkowe
  • Rodzice
    • Rada Rodziców
      • Skład i dane kontaktowe
      • Regulamin
      • Numer konta
    • Warto przeczytać
      • Dobry start w przedszkolu
      • Kilka rad dla Rodziców
      • O co prosi dziecko?
      • Czym skorupka za młodu nasiąknie...
      • Bajki pomagajki, czyli bajkoterapia
      • Kanon literatury dziecięcej
      • Test domowy gotowości szkolnej
      • Desiderata
    • Druki
  • Galeria
  • Kontakt
Bal karnawałowy
Bal karnawałowy
W tym roku każda grupa bawiła się w swojej sali....
Zapisy do przedszkola na rok 2021/22
Zapisy do przedszkola na rok 2021/22
Zapisy do Przedszkola Sióstr Służebniczek nr 17 odbędą się w...
Zima, zima, zima
Zima, zima, zima
Mamy śnieg w Krakowie. Chyba najbardziej cieszą się nim dzieci....
Na zajęciach u maluszków
Na zajęciach u maluszków
Grupa maluszków szybko integruje się i uczy nowych rzeczy. Pod...
Jasełka - Skarby
Jasełka - Skarby
Najstarzsa grupa Skarbów przedstawiła tradycyjne jasełka. Pięknie zatańczyli tańce dla...
Jasełka - Perełki
Jasełka - Perełki
Najmłodsza grupa przedstawiła pierwsze w swoim życiu jasełka. Aniołki obudziły...
Jasełka - Kamyczki
Jasełka - Kamyczki
Grupa Kamyczków przedstawiła krakowskie jasełka. Akcja rozgrywała się u stóp...
Jasełka - Kropelki
Jasełka - Kropelki
Grupa czterolatków przedstawiła swoje jasełka. Pięknie zatańczyli krakowiaka i oddali...

Poszerzenie programu dla dzieci 6-letnich

Poszerzenie oferty programowej dla dzieci 6-letnich o treści z programu I klasy szkoły podstawowej

Charakterystyka grupy

Dane zebrane podczas badania gotowości szkolnej dzieci wg SGS wskazują na bardzo dobre wyniki uzyskane przez większą liczbę dzieci w zakresie przygotowania do nauki pisania, czytania i liczenia.

Szczegółowe cele kształcenia i wychowania

  • Wyposażenie dziecka w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności matematyczne potrzebne w sytuacjach życiowych i szkolnych oraz przy rozwiązywaniu problemów;
  • Sprzyjanie rozwojowi cech osobowości dziecka koniecznych do aktywnego i etycznego uczestnictwa w życiu społecznym.

Treści programowe

  1. Edukacja polonistyczna. W zakresie umiejętności czytania i pisania:

    1. rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji; odczytuje uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne i napisy,
    2. zna wszystkie litery alfabetu, czyta i rozumie proste, krótkie teksty,
    3. odtwarza z pamięci teksty dla dzieci, np. wiersze, piosenki
  2. Edukacja społeczna. Wychowanie do zgodnego współdziałania z rówieśnikami dorosłymi.

    1. zna zagrożenia ze strony ludzi; wie, do kogo i w jaki sposób należy się zwrócić o pomoc;
    2. wie, gdzie można bezpiecznie organizować zabawy, a gdzie nie można i dlaczego;
    3. potrafi wymienić status administracyjny swojej miejscowości (wieś, miasto); wie, czym zajmuje się np. policjant, strażak, lekarz, weterynarz; wie, jak można się do nich zwrócić o pomoc;
  3. Edukacja matematyczna.

    1. W zakresie liczenia i sprawności rachunkowych:
      1. sprawnie liczy obiekty (dostrzega regularności dziesiątkowego systemu liczenia), wymienia kolejne liczebniki od wybranej liczby, także wspak (zakres do 20); zapisuje liczby cyframi (zakres do 10),
      2. wyznacza sumy (dodaje) i różnice (odejmuje), manipulując obiektami lub rachując na zbiorach zastępczych, np. na palcach; sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie do 10, poprawnie zapisuje te działania,
    2. W zakresie pomiaru:
      1. długości: mierzy długość, posługując się np. linijką; porównuje długości obiektów,
      2. ciężaru: potrafi ważyć przedmioty; różnicuje przedmioty cięższe, lżejsze; wie, że towar w sklepie jest pakowany według wagi,
      3. płynów: odmierza płyny kubkiem i miarką litrową,
      4. czasu: nazywa dni w tygodniu i miesiące w roku; orientuje się, do czego służy kalendarz, i potrafi z niego korzystać; rozpoznaje czas na zegarze w takim zakresie, który pozwala mu orientować się w ramach czasowych szkolnych zajęć i domowych obowiązków;
  4. Zajęcia techniczne.

    1. W zakresie dbałości o bezpieczeństwo własne i innych:
      1. utrzymuje porządek wokół siebie (na swoim stoliku, w sali zabaw, szatni i w ogrodzie), sprząta po sobie i pomaga innym w utrzymywaniu porządku,
      2. zna zagrożenia wynikające z niewłaściwego używania narzędzi i urządzeń technicznych,
      3. wie, jak należy bezpiecznie poruszać się na drogach (w tym na rowerze) i korzystać ze środków komunikacji; wie, jak trzeba zachować się w sytuacji wypadku, np. umie powiadomić dorosłych, zna telefony alarmowe.
  5. Etyka.

    1. przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (współpracuje w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych (grzecznie zwraca się do innych, ustępuje osobom starszym miejsca w autobusie, podaje upuszczony przedmiot itp.);
    2. wie, że nie można dążyć do zaspokojenia swoich pragnień kosztem innych; nie niszczy otoczenia;
    3. zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna jest prawdomówność, stara się przeciwstawiać kłamstwu i obmowie;
    4. wie, że nie wolno zabierać cudzej własności bez pozwolenia, pamięta o oddawaniu pożyczonych rzeczy i nie niszczy ich;
    5. niesie pomoc potrzebującym, także w sytuacjach codziennych;
    6. wie, że ludzie żyją w różnych warunkach i dlatego nie należy chwalić się bogactwem ani nie należy dokuczać dzieciom, które wychowują się w trudniejszych warunkach.

Organizacja i formy prac:

indywidualne, grupowe, zbiorowe

Metody prac:

czynne, słowne, percepcyjne, aktywizujące i twórczego myślenia, MDS M. Bogdanowicz, J. Cieszyńska, D. Dziamska, I. Majchrzak.

Zasady organizacji procesu edukacyjnego wspierającego rozwój dziecka

  1. Indywidualizacja nauczania- zróżnicowanie stopnia trudności zadania. Zasada ta uwzględnia predyspozycje dziecka, jego zainteresowania, zdolności, trudności i ograniczenia, środowisko w którym żyje.
  2. Organizowanie życia społecznego.

Diagnoza przedszkola – wg Skali Gotowości Szkolnej

{jcomments off}

Nadchodzące wydarzenia

Apr
27

27.04.2021 10:30 - 11:30
Festiwal taneczny

May
7

07.05.2021 09:00 - 13:00
Wycieczka do zoo

Z życia Przedszkola

  • Bal karnawałowy
  • Zima, zima, zima
  • Na zajęciach u maluszków

Ogłoszenia

  • Zapisy do przedszkola na rok 2021/22
  • Dni wolne w przedszkolu 20/21
  • Polisa ubezpieczeniowa dzieci
Top
Copyright © Przedszkole nr 17 Sióstr Służebniczek w Krakowie 2021 All rights reserved. Custom Design by Youjoomla.com
YJSimpleGrid Joomla! Templates Framework official website
Home