Przedszkole nr 17 Sióstr Służebniczek w Krakowie

12 411 43 39

ul. Kordylewskiego 14, 31-542 Kraków

  • Home
  • Nasze przedszkole
    • Koncepcja pracy
    • Historia
    • Patron
    • Procedury
      • Rekrutacja
      • Przyprowadzanie i odbieranie dzieci
      • Bezpieczeństwo dzieci
      • Kontakt z Rodzicami
      • Wyjście do ogrodu przedszkolnego
      • Spacery i wycieczki
      • Postępowanie w przypadku sladów pobicia
    • Programy pracy
      • Podstawa programowa
      • Rozszerzenie PP dla dzieci 5-letnich
      • Rozszerzenie PP dla dzieci 6-letnich
      • Program wychowawczy Edmunda Bojanowskiego
    • Bł. Edmund Bojanowski
      • Modlitwa
      • Zgromadzenie
  • Życie przedszkola
    • Plan dnia
      • Grupa 3-latków
      • Grupa 4-latków
      • Grupa 5, 6-latków
    • Harmonogram wydarzeń
    • Zajęcia dodatkowe
  • Rodzice
    • Rada Rodziców
      • Skład i dane kontaktowe
      • Regulamin
      • Numer konta
    • Warto przeczytać
      • Dobry start w przedszkolu
      • Kilka rad dla Rodziców
      • O co prosi dziecko?
      • Czym skorupka za młodu nasiąknie...
      • Bajki pomagajki, czyli bajkoterapia
      • Kanon literatury dziecięcej
      • Test domowy gotowości szkolnej
      • Desiderata
    • Druki
  • Galeria
  • Kontakt
Bal karnawałowy
Bal karnawałowy
W tym roku każda grupa bawiła się w swojej sali....
Zapisy do przedszkola na rok 2021/22
Zapisy do przedszkola na rok 2021/22
Zapisy do Przedszkola Sióstr Służebniczek nr 17 odbędą się w...
Zima, zima, zima
Zima, zima, zima
Mamy śnieg w Krakowie. Chyba najbardziej cieszą się nim dzieci....
Na zajęciach u maluszków
Na zajęciach u maluszków
Grupa maluszków szybko integruje się i uczy nowych rzeczy. Pod...
Jasełka - Skarby
Jasełka - Skarby
Najstarzsa grupa Skarbów przedstawiła tradycyjne jasełka. Pięknie zatańczyli tańce dla...
Jasełka - Perełki
Jasełka - Perełki
Najmłodsza grupa przedstawiła pierwsze w swoim życiu jasełka. Aniołki obudziły...
Jasełka - Kamyczki
Jasełka - Kamyczki
Grupa Kamyczków przedstawiła krakowskie jasełka. Akcja rozgrywała się u stóp...
Jasełka - Kropelki
Jasełka - Kropelki
Grupa czterolatków przedstawiła swoje jasełka. Pięknie zatańczyli krakowiaka i oddali...

Temat tygodnia: W drodze do Betlejem.

Poniedziałek: Symbole i tradycje Bożonarodzeniowe.
Wtorek: Bombki i liczby.
Środa:
Bliskie przyjście Jezusa.
Czwartek: Wigilia Bożego Narodzenia.
Piątek: Boże Narodzenie.
  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
  • „Wesołe powitanie” – zabawa powitalna.
  • Ćwiczenia poranne według M. Lipiejko.
  • „Co kojarzy mi się ze świętami?” – zabawa słowna.
  • „Komu potrzebne jest Boże Narodzenie?” – inscenizacja utworu na podstawie opowiadania A. Galicy. Rozmowa na temat opowiadania.
  • „Dzwoneczek” zabawa relaksacyjna.
  • „Symbole i tradycje Bożonarodzeniowe” – rozwiązywanie zagadek tematycznych.
  • „Święta Bożego Narodzenia” – zabawa ruchowa.
  • „Choinka” – praca plastyczna.
  • Czynności higieniczno – porządkowe i samoobsługowe przygotowujące do wyjścia na zewnątrz.
  • Spacer – wyjście do ogrodu przedszkolnego.
  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
  • „Powitanki” – zabawa powitalna.
  • Ćwiczenia poranne według W. Sherborne.
  • „Świąteczne puzzle” – zabawa rozwijająca spostrzegawczość
  • „Choinka” – słuchanie wiersza M. Platy. Rozmowa na temat wiersza.
  • „Dlaczego ubieramy choinkę?” – burza mózgu.
  • „Choinkowe ozdoby” – zabawa dydaktyczna.
  • „Kolorowe bombki” – zabawa ruchowa.
  • „Bombki małe i duże” – zabawa z sylabami.
  • „Bombka” – praca plastyczna.
  • Czynności higieniczno – porządkowe i samoobsługowe przygotowujące do wyjścia na zewnątrz.
  • Spacer - wyjście do ogrodu przedszkolnego.
  • Zabawy konstrukcyjne z klocków.
  • „Powitania nadszedł czas” – zabawa powitalna.
  • Ćwiczenia poranne według K. Wlaźnik.
  • „Świąteczny nastrój” – oglądanie obrazów, słuchanie kolęd.
  • „Śnieżynki na wietrze” – zabawa orientacyjno – porządkowa.
  • „Wół i osioł” – słuchanie opowiadania ilustrowanego sylwetami postaci. Rozmowa na temat opowiadania.
  • „ Do stajenki, do stajenki…” – zabawa ruchowo – naśladowcza.
  • „W stajence Betlejemskiej” – zabawa sylwetami.
  • „Idą pasterze do Betlejem” – ilustracja ruchowa do treści piosenki.
  • „Szopka” – wykonanie pracy przestrzennej.
  • Czynności higieniczno – porządkowe i samoobsługowe przygotowujące do wyjścia na zewnątrz.
  • Spacer – wyjście do ogrodu przedszkolnego.

Temat tygodnia: Chcę być dobry dla innych.

Poniedziałek: Dobrym być.
Wtorek: Odwaga i uczciwość.
Środa: Serce na dłoni.
Czwartek: Dobro ze stajenki.
Piątek: Chętnie pomagam.
  • Ćwiczenia gimnastyczne z obręczami
  • „Na głoskę A” – ćwiczenia analizy wyrazowej
  • Modlitwa z piosenką „Będę śpiewał Ci”, „Ty światłość dnia”
  • „Co to są wartości?” – zabawa dydaktyczna
  • „Wartości” – prezentacja nazw wybranych wartości, odczytywanie. Praca na poziomach.
  • „Dobro, uprzejmość, troska, sprawiedliwość, pomoc” – wyjaśnianie wybranych wartości, wypowiedzi dzieci
  • „Kto się schował?” – zabawa ruchowa z elementem integracji
  • „Kasia się smuci” – ćwiczenia uwrażliwiające na potrzeby innych, dopasowywanie uczuć
  • „Emotka” – praca plastyczna
  • Spacer – obserwacja zimowej pogody
  • „Mozaika” – tworzenie obrazków z figur geometrycznych
  • Ćwiczenia poranne – skłony i wyprosty
  • „Nowe szaty cesarza” – słuchanie opowiadania ilustrowanego obrazkami
  • „Co to jest uczciwość?” – rozmowa na podstawie opowiadania
  • „Ukryty skarb” – zabawa tropiąca, sprawdzanie uczciwości podczas chowania skarbu
  • „Liczę do 10” – przeliczanie elementów, dodawanie i odejmowanie
  • „Walczyk ptaszków” – zabawa taneczna
  • „Cenniejsze niż złoto” – wykonanie pracy plastycznej
  • Zabawy ruchowe na śniegu
  • „Szszszsz” – zabawa artykulacyjna
  • Ćwiczenia poranne wg K. Wlaźnik
  • „Najważniejsze przykazanie” – słuchanie fragmentu Biblii dla dzieci
  • „Co jest najważniejsze?” – rozmowa kierowana na podstawie Biblii
  • „Serce” – taniec w parach
  • „Znajdź połówkę” – dopasowywanie elementów
  • Próba przedstawienia Jasełkowego
  • „Serduszka” - ćwiczenia grafomotoryczne
  • Zabawy bieżne na placu przedszkolnym
  • „Podskoki i skłony” – ćwiczenia poranne
  • „Czy to cię cieszy?” – zabawa kształtująca rozpoznawanie emocji
  • „Worek” – rozpoznawanie sensoryczne
  • „Krakowskie Jasełka” - przedstawienie Jasełkowe
  • Spacer – obserwacja zmieniającej się przyrody
  • Zabawy konstrukcyjne w kąciku zabaw
  • „Znajdź parę” - zabawy z sylabami
  • „Pomoc Jacka” – słuchanie opowiadania ilustrowanego sylwetami
  • „Jak pomagać?” – rozmowa o pomocy na podstawie opowiadania
  • „Pomocnicy” – binarna zabawa ruchowa
  • „Podaj dalej” – zabawa grupowa z elementem rywalizacji
  • „Miłe słowa” – nauka mówienia komplementów
  • „Superbohater” – praca plastyczna
  • Zabawy ogólnorozwojowe na świeżym powietrzu
  • Ćwiczenia samoobsługowe podczas przebierania

Temat tygodnia: Pstryczek elektryczek.

Poniedziałek: Naśladujemy Mikołaja.
Wtorek: Do czego służy prąd?
Środa: Urządzenia domowe dziś.
Czwartek: Urządzenia domowe dawniej.
Piątek: Kolorowy abażur lampy.
  • „Przywitajmy się wesoło” – zabawa powitalna.
  • „Przygotowujemy herbatę dla …” – zabawa matematyczna.
  • „Raz, dwa, trzy Mikołaj patrzy” – ćwiczenia spostrzegania wzrokowego.
  • Zajęcia poranne według W. Scherborne.
  • „Kim jest ten pan z białą brodą?” – rozmowa na temat ilustracji.
  • „ św. Mikołaj” – teatrzyk lalek. Rozmowa.
  • „Jesteśmy Mikołajami” – zabawa ruchowa.
  • „Prezenty od św. Mikołaja” – zabawa matematyczna.
  • „Kolorowe prezenty” – przygotowanie do nauki czytania.
  • „Pociąg do krainy św. Mikołaja” – zabawa integracyjna.
  • „Mikołaj” – zabawa plastyczna.
  • „Powitania” – zabawa integracyjna.
  • „Zabawa z sylabami” – przygotowanie do nauki czytania.
  • „Koło się zamyka” – zabawa z ćwiczeniami ortofonicznymi.
  • Zestaw ćwiczeń porannych wg k. Wlaźnik.
  • „Co to jest?” – zagadka tematyczna.
  • „Płynie prąd – awaria” – zabawa ruchowa.
  • „Prąd” – teatrzyk lalek. Rozmowa na temat teatrzyku.
  • „Energia ukryta w przyrodzie” – pogadanka.
  • „Skąd mamy energię?” – zabawa ruchowa.
  • „Elektryk – kto to taki?” – zapoznanie z zawodem elektryka.
  • „Przywitajmy się wesoło” – zabawa powitalna.
  • „Cicho – głośno” – zabawa artykulacyjna.
  • „Garnek z sylabami” – przygotowanie do nauki czytania.
  • „Zimowa poleczka” – zabawa ruchowa przy piosence.
  • Zestaw ćwiczeń porannych.
  • „Urządzenia domowe” – słuchanie piosenki D. i K. Jagiełło. Rozmowa na temat piosenki.
  • „Awaria” – zabawa ruchowa.
  • „Urządzenia elektryczne” – zagadki słowne.
  • „Urządzenia elektryczne” – zabawa ruchowa.
  • „Urządzenia elektryczne” – analiza i synteza wyrazowa.
  • „Urządzenia elektryczne” – zagadki dźwiękowe.
  • „Pralka” – praca plastyczna.
  • „Powitania nadszedł czas” – zabawa powitalna.
  • „Czego brakuje?” – ćwiczenia spostrzegawczości.
  • „Odliczamy” – zabawa orientacyjno – porządkowa.
  • Zestaw ćwiczeń porannych.
  • „ Pstryk” – słuchanie wiersza J. Tuwima. Rozmowa na temat wiersza.
  • „ Awaria” – zabawa inhibicyjno - incytacyjna.
  • „Urządzenia domowe dawniej i dziś” – rozmowa kierowana.
  • „Posegreguj urządzenia domowe” – zabawa dydaktyczna.
  • „Suszarka” – zabawa ruchowa.
  • „Urządzenia domowe” – przeliczanie i porównywanie wielkości.
  • „Powitajmy się wesoło” – zabawa powitalna.
  • Zabawy konstrukcyjno – manipulacyjne.
  • „Urządzenia elektryczne” – zabawa ruchowa.
  • „Co by było, gdyby na świecie, gdyby na świecie nie było prądu?” – rozmowa kierowana.
  • Zestaw ćwiczeń porannych.
  • „Lampa” – słuchanie wiersza, rozmowa na temat jego treści.
  • „O której lampie mówię?” – ćwiczenia percepcji wzrokowej.
  • „Co świeci?” – omówienie budowy lampy.
  • „Lampa” – zabawa ruchowa.
  • „Lampa” – analiza i synteza sylabowa.
  • „Uwaga prąd” – zabawa utrwalająca zasady bezpiecznego obchodzenia się z prądem.
  • „Lampa” – praca plastyczna.

Temat tygodnia: Co daje nam ciepło?

Poniedziałek: Zimno - ciepło.
Wtorek: W garderobie.
Środa: Termometr.
Czwartek: Ciepłe uczucia.
Piątek: Z wizytą w kopalni.
  • Modlitwy z piosenkami – „Jestem mały jak palec”, „Będę śpiewał Ci”, „Zdrowaś Maryjo”
  • Zabawy w role w kąciku lalek i kąciku kuchennym
  • Zestaw ćwiczeń w siadzie prostym, klęcznym i skrzyżnym
  • „Ciepło - zimno” – zabawy sensoryczno - termiczne
  • „Co jest ciepłe, a co zimne?” – zabawy badawcze
  • „Kłótnia” – słuchanie wiersza T. Dziadek, wypowiedzi dzieci
  • „Zimny - ciepły” – używanie i łączenie określeń przeciwstawnych
  • „Dzień i noc” – zabawa ruchowa
  • „Kodowanie na dywanie” – układanie rytmów, praca na poziomach
  • Zabawy na powietrzu - Malowanie kredą na płytach chodnikowych
  • „Trening robotów” – zabawa gimnastyczna
  • „Poczytaj mi” – czytanie bajek w kąciku czytelniczym
  • „Brryyyy” – ćwiczenia artykulacyjne
  • „Uwaga Zimno!” – zabawa kształtująca refleks
  • „To na lato czy na zimę” – dopasowywanie ubrań do odczuć termicznych
  • „Szaliczek” – zabawa ruchowa z elementem liczenia
  • „Miękka droga” – zabawy sensoryczne
  • „Ciepło, cieplej, gorąco” – zabawa tropiąca
  • „Szalik” – praca plastyczna
  • Zabawy na placu przedszkolnym
  • Ćwiczenia gimnastyczne z obręczami i woreczkami
  • Gry planszowe, układanki logiczne – ćwiczenia percepcji wzrokowej
  • „Jak się ogrzać” – burza mózgów
  • „Termometr” – zabawa dydaktyczna
  • „Kaloryfer” – zabawa ruchowa
  • „Największa, najmniejsza” – określanie liczebników porządkowych
  • „Znikające zimno” – doświadczenia z lodem i ciepłem
  • „Termometr” – praca plastyczno - techniczna
  • Spacer – obserwacja pogody
  • „PA DA MA FA” – zabawy z sylabami. Praca na poziomach
  • „Berek” – zabawa bieżna
  • „Termometr uczuć” – słuchanie opowiadania K. D. Piątek
  • „Buduje dłuższe zdania” – wypowiedzi dzieci na temat opowiadania
  • „Serce” – taniec w parach
  • „Ciepło na serduszku” – rozmowa o uczuciach
  • „Kto zniknął?” – zabawa integracyjna
  • „Uczucia?” – zagadki obrazkowe
  • „Sznurkowe układanki” – odwzorowywanie elementów
  • „Zrób to co ja tyle razy” – zabawa matematyczna z elementem ruchu
  • „Co do tego pasuje” – tworzenie par przedmiotów
  • „Ciepło i energia” – prezentacja multimedialna
  • „Wagoniki z węglem” – zabawa matematyczna
  • „Kolejka” – zabawa zręcznościowa z elementem rywalizacji
  • „Do tunelu wjeżdża…” – zabawa ruchowa z elementem syntezy sylabowej
  • „Górnik” – praca plastyczna
  • Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu
  • „Co przyniesie jesień” – śpiewanie piosenki z pokazywaniem
  • „Czyścioszek” – wdrażanie do poprawnego mycia rąk i zębów
  • Ćwiczenia samoobsługowe podczas przebierania

Temat tygodnia:Mali artyści.

Poniedziałek: Zima pędzlem malowała.
Wtorek: Gdzie możemy zobaczyć rzeźbę?
Środa: Dzień Pluszowego Misia.
Czwartek: Piękno architektury.
Piątek: Muzyka maluje nam dni.
  • „Artysta malarz – kto to taki?” – zagadka tematyczna.
  • „Ukryte przedmioty” – zabawa ruchowa.
  • „Narzędzia artysty malarza” – zabawa dydaktyczna.
  • „Malarskie pozy” – zabawa muzyczno – ruchowa.
  • „Etapy powstawania obrazu” – zabawa dydaktyczna.
  • „Zima w malarstwie” – ćwiczenia percepcji wzrokowej.
  • „ Malarz” – zabawa logopedyczna.
  • „Reprodukcje” – składanie obrazów pociętych na części.
  • Próba przygotowująca do występu.
  • „Pory roku”- nazywa pory roku i wymienia ich charakterystyczne cechy.
  • „Zima” – zagadka odkrywcza.
  • „Wirujące płatki śniegu” – zabawa ruchowa.
  • „Płatki śniegu” – przygotowanie do nauki czytania.
  • „Ukryte płatki śniegu” – zabawa tropiąca.
  • „Zimowe sylaby” – ćwiczenia motoryki małej.
  • „Artysta rzeźbiarz – kto to taki?” – zagadki tematyczne.
  • „Zagubione akcesoria” – zabawa ruchowa.
  • „Narzędzia rzeźbiarza” – zabawa dydaktyczna.
  • „Rzeźbiarz” –zabawa ruchowa.
  • „Jak powstaje rzeźba?” – zabawa dydaktyczna.
  • „Rzeźby” – poznanie różnych rzeźb.
  • „ Z wizytą w muzeum” – rozmowa kierowana.
  • Próba przygotowująca do występu.
  • „Gdzie jest rzeźba?” – zabawa matematyczna.
  • „Rzeźba” – zabawa ruchowa.
  • „Rzeźby” – przygotowanie do nauki czytania.
  • „Jestem rzeźbiarzem” – zabawa modelarska.
  • „Jadą, jadą misie” – zabawa muzyczno – ruchowa.
  • „Witamy Was” – powitanie dzieci i ich pluszowych przyjaciół.
  • „Śpiewamy dla misia” – uroczyste odśpiewanie „Sto lat” dla wszystkich misiów.
  • „Dzień Pluszowego Misia w przedszkolu” – słuchanie opowiadania U. Piotrkowskiej. Rozmowa na temat opowiadania.
  • „Tańczymy z misiami” – zabawa ruchowa.
  • „Mały czy duży” – zabawa matematyczna.
  • „Jestem mały misio” – zabawa ruchowa ze śpiewem.
  • „Miś” – praca plastyczna.
  • Próba przygotowująca do występu.
  • „Mały psotny miś” – słuchanie wiersza. Rozmowa na temat wiersza.
  • „Ciepło – zimno” – zabawa ruchowa.
  • „Mały miś jest głodny” – przygotowanie do nauki czytania.
  • „Misiowe przysmaki” – zabawa rozwijająca motorykę małą.
  • „Architekt – kto to taki?” – zagadka tematyczna.
  • „Mali architekci” – zabawa ruchowa.
  • „W pracowni architekta” – słuchanie wiersza A.Karcz. Rozmowa na temat wiersza.
  • „Narzędzia architekta” – zabawa dydaktyczna.
  • „Malarz, rzeźbiarz, architekt” – układanie rytmów.
  • „Nietypowe domy i budowle” – ćwiczenie spostrzegawczości.
  • „Co znajduje się wewnątrz, a co na zewnątrz?” – rozmowa kierowana.
  • Próba przygotowująca do występu.
  • „Zaczarowany worek” – zagadki dotykowe.
  • „Kolorowe patyczki” – zabawa matematyczna.
  • „Detektyw sylabowy” – zabawa przygotowująca do nauki czytania.
  • „ Kolorowe sylaby” – zabawa rozwijająca motorykę małą.
  • „Muzyk – kto to taki?” – zagadka tematyczna.
  • „Jak zostać artystą muzykiem?” – giełda pomysłów.
  • „Narzędzia artysty muzyka” – zabawa dydaktyczna.
  • „Artysta muzyk” – zabawa z instrumentami.
  • „Znajdź swój instrument” – memory słuchowe.
  • „Nasz pierwszy koncert” – zabawa muzyczna.
  • „Gdybym był artystą to …” – dokończ zdanie.
  • „Instrument muzyczny” – praca plastyczna.
  • Próba przygotowująca do występu.
  • „Przedszkolny koncert” – słuchanie wiersza. Rozmowa na temat wiersza
  • „Detektyw sylabowy” – przygotowanie do nauki czytania.
  • „Sylaby” – zabawa rozwijająca pamięć

Temat tygodnia: Deszczowa muzyka.

Poniedziałek: Jesienne nastroje.
Wtorek: Deszczowe nutki.
Środa: Kolorowe parasole.
Czwartek: W jesiennym rytmie.
Piątek: Wodne ciekawostki.
  • Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.
  • „Moja buzia” – ćwiczenia usprawniające aparat mowy z wykorzystaniem fragmentu
  • Ćwiczenia poranne według Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
  • „Co za oknem?” – rozmowy o pogodzie.
  • „Jesienna pogoda” – analiza sylabowa.
  • „Wycieczka do krainy uczuć” – wyraża emocje ruchem, gestem i ciałem.
  • „Krąg nastrojów” – zabawa ułatwiająca interakcje z innymi i rozwijająca empatię.
  • „Emocje” – rozpoznawanie emocji i ich nazywanie.
  • „Emocjonalne figurki” – zabawa ruchowa.
  • „ Kiedy jestem…” – twórcza zabawa słowna.
  • „Zgoda” – zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki.
  • „Emocje” – praca plastyczna.
  • Próba przygotowująca do występu.
  • „Czym jest pogoda?” – rozmowa kierowana.
  • „Szaruga” – I. Suchorzewka. Rozmowa na temat wiersza.
  • „Zabawa w kałuży” – zabawa muzyczna ilustrowana ruchem.
  • „Kolorowy deszcz” – przygotowanie do nauki czytania.
  • „Jesień” – ćwiczenie grafomotoryczne.
  • „Jak się czujesz?” – zabawa na powitanie według M. Bogdanowicz.
  • „Pory roku” – utrwalenie atrybutów pór roku, rozpoznawanie symboli.
  • Ćwiczenia poranne według Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
  • „O czym będziemy dzisiaj rozmawiać?” – zagadka muzyczna.
  • „Skąd się bierze deszcz?” – zabawa badawcza.
  • „Słońce – deszcz” – zabawa rytmiczna.
  • „Deszczowa gamma” – zapoznanie z gammą. Ćwiczenia matematyczne.
  • „Tańczące kropelki” – zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami oddechowymi
  • „Deszczowa muzyka” – zabawa słuchowa.
  • Próba przygotowująca do występu.
  • „Zła pogoda” – słuchanie piosenki. Rozmowa na temat piosenki.
  • „Zła pogoda” – interpretacja muzyczna piosenki.
  • „Zła pogoda” – zabawa ilustracyjna do piosenki.
  • „Krople deszczu” – przygotowanie do nauki czytania.
  • „Pada deszcz” – ćwiczenia grafomotoryczne.
  • „Deszczowy spacerek” – zabawa paluszkowa.
  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
  • „Sześć parasolek” – zabawa relacyjno – relaksacyjna według M. Bogdanowicz.
  • Ćwiczenia poranne według Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
  • „Jesienna pogoda” – zabawa kształtująca słuch oraz narząd mowy.
  • „Pada deszczyk” – zabawa muzyczno – ruchowa doskonaląca poczucie rytmu.
  • „Parasol” – słuchanie wiersza A. Polak. Rozmowa na temat wiersza.
  • „Kolorowe parasole” – zabawa ruchowa.
  • „Parasol na półce” – zabawa dydaktyczna.
  • „Parasol” – nauka piosenki
  • „Kolorowa parasolka” – praca plastyczna.
  • Próba przygotowująca do występu.
  • „Na deszczowe dni”– rozmowa kierowana.
  • „Kolorowe części garderoby” – klasyfikowaniem i przeliczanie.
  • „Tak czy nie” – zagadki słowne.
  • „Kolorowe kalosze” – ćwiczenia kompozycyjne.
  • „Przejście przez kałużę” – zabawa ruchowa z elementami równowagi.
  • „Rozmowa kropelek” – ćwiczenia rozwijające ekspresję słowną.
  • Ćwiczenia poranne według Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
  • „Chodzimy po kropelkach” – rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
  • „Kapanie” – słuchanie wiersza E. Skorek. Rozmowa na temat wiersza.
  • „Pada deszcz – świeci słońce” – zabawa ruchowa
  • „Co to jest ten deszcz?” – zapoznanie z rodzajami deszczu.
  • „Koncert kropel” – zabawa z gazetami.
  • „Krople deszczu” – przyporządkowanie dźwięku do odpowiedniego rodzaju deszczu.
  • „Ciągle pada” – zabawa muzyczno – ruchowa.
  • „Zła pogoda” – śpiewanie piosenki.
  • Próba przygotowująca do występu.
  • „Idzie Tola do przedszkola”- słuchanie wiersza L. Krzemienieckiej. Rozmowa na temat wiersza.
  • „Pada deszcz” – zabawa muzyczna z wykorzystaniem instrumentów.
  • „Pogoda” – zabawa relacyjno – relaksacyjna.
  • „Jesienna pogoda” – przygotowanie do nauki czytania.
  • Zabawy w kąciku kuchennym – wdrażanie do przygotowania posiłków ze zdrowych produktów
  • „Rysujemy pogodę” – zabawa ruchowa.
  • „Uciekaj myszko” – zabawa integracyjna ze śpiewem.
  • Ćwiczenia poranne według Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
  • „Co to takiego?” – zagadka słowna.
  • „Woda” – słuchanie wiersza T. Ferenc. Rozmowa na temat wiersza.
  • „Badamy wodę” – zabawa badawcza.
  • „Jestem kropelką wody” – zabawa ruchowa.
  • „Skąd się bierze woda?” – rozmowa kierowana.
  • „Prawda czy fałsz” – quiz.
  • „Kropla wody” – praca plastyczna.
  • Próba przygotowująca do występu.
  • „Dokończ wyraz” – ćwiczenia słuchu fonemowego.
  • „Kropelka” – ćwiczenie grafomotoryczne.

Temat tygodnia: Moja mała i duża Ojczyzna.

Poniedziałek: Moja mała Ojczyzna.
Wtorek: Symbole mojej Ojczyzny
Czwartek: Tu wszędzie jest Polska!
Piątek: Jestem małym Europejczykiem.
  • „Dzień dobry” – piosenka powitalna.
  • „Kto szybciej?” – zabawa integracyjna.
  • „Kolorowe sylaby” – przygotowanie do nauki czytania.
  • Ćwiczenia poranne według K. Wlaźnik.
  • „Co to za melodia?” – zagadka słuchowa.
  • „ Legenda” – zapoznanie z pojęciem.
  • „Lajkonik” – słuchanie legendy. Rozmowa na temat legendy.
  • „Lajkoniku prowadź nas” – zabawa ruchowa ze śpiewem.
  • „W moim mieście” – zagadki słuchowe.
  • „Koła autobusu” – zabawa ruchowa ze śpiewem.
  • „Moja mała Ojczyzna” – ćwiczenia spostrzegawczości i percepcji wzrokowej.
  • „Dokończ zdanie” – zabawa dydaktyczna.
  • „Czapka lajkonika” – zabawa plastyczna.
  • Wyjście do ogrodu przedszkolnego.
  • „Pani Jesień” – piosenka powitalna.
  • „Moja mała Ojczyzna” – wznoszenie budowli z klocków.
  • „Zabawa z sylabami” – przygotowanie do nauki czytania.
  • Ćwiczenia poranne według K. Wlaźnik.
  • „Polska” – swobodne wypowiedzi dzieci.
  • „Orły” – zabawa ruchowa.
  • „Co to są symbole?” – rozmowa kierowana.
  • „Polak mały” – zapoznanie z godłem, flagą oraz z hymnem Polski.
  • „Flaga biało – czerwona” – zabawa muzyczno – ruchowa.
  • „Kolorowe symbole narodowe” – zabawa matematyczna.
  • „Mazurek Dąbrowskiego” – śpiewa hymn narodowy.
  • Wyjście do ogrodu przedszkolnego.
  • „Powitanie” – zabawa powitalna.
  • „Gdzie?” – zabawa dydaktyczna.
  • „Tak – nie” – zabawa ruchowa ze śpiewem.
  • Ćwiczenia grafomotoryczne.
  • Ćwiczenia poranne według K. Wlaźnik.
  • „ Nasza Ojczyzna” – puzzle. Wprowadzenie do tematu zajęć.
  • „Polska” – wiersz M. Skrobacz. Rozmowa na temat wiersza.
  • „Podróż po Polsce” – zabawa muzyczno – ruchowa.
  • „Zabawy z mapą Polski” – rozwijanie percepcji wzrokowej.
  • „Jesteśmy Polką i Polakiem” – nauka słów i melodii.
  • „Zagadki o Polsce” – zabawa dydaktyczna.
  • Wyjście do ogrodu przedszkolnego.
  • „Dzień dobry” – piosenka powitalna.
  • „Jaki dzisiaj jest dzień?” – synteza i analiza wyrazów.
  • „Tańczące nosy” – zabawa ruchowa.
  • Ćwiczenia poranne według K. Wlaźnik.
  • „Co to jest Europa?” – rozmowa wprowadzająca w temat.
  • „Podróż po Europie” – zabawa dydaktyczna.
  • „Wspólna Europa” – zabawa ruchowa ze śpiewem.
  • „Jestem małym Europejczykiem” – zabawa dydaktyczna
  • „Flaga Unii Europejskiej” – zapoznanie i omówienie wyglądu flagi
  • „Hymn Unii Europejskiej” – słuchanie fragmentu „Ody do radości”
  • „Znamy symbole państw” – zabawa matematyczna.
  • „Flaga UE” – praca plastyczna.
  • Wyjście do ogrodu przedszkolnego.

Temat tygodnia: Mieszkanie Świętych.

Poniedziałek: Dom w niebie.
Wtorek: Wszyscy święci.
Środa: Święty Krzysztof.
Czwartek: Święta Rita.
Piątek: Święty Marcin.
  • „Dwie drogi" – zabawa z elementem pomiaru
  • „Zabawa z sylabami” – przygotowanie do nauki czytania
  • „Niedźwiedzie w lesie” – zabawa orientacyjno – ruchowa
  • „Kto mieszka w niebie?” – burza mózgów
  • „W niebie mieszkań wiele” – słuchanie fragmentu biblii dla dzieci
  • „Budujemy dom” – zabawa ruchowa
  • „Dom z patyków” – układanie wg wzoru, praca na poziomach
  • „Domy, domki, domeczki” – oglądanie prezentacji multimedialnej
  • „Mój dom” – praca plastyczna
  • „Ojcze Tatusiu” – nauka piosenki
  • Zabawy konstrukcyjno – manipulacyjne: budujemy domy, mosty
  • Ćwiczenia gimnastyczne wg Labana
  • „Aniołku mój przyjacielu” – modlitwa z piosenką
  • „Dla tych, którzy odeszli”, „Dzień zaduszny” – słuchanie wierszy D. Gellnerowej i H. Łochockiej
  • „Dzień zaduszny” – rozmowa na temat odwiedzania grobów, wypowiedzi dzieci
  • „Kształty” – zabawa ruchowa
  • „Czy znasz swojego patrona?” – wypowiedzi dzieci na temat swoich patronów
  • „FA, FO, FE, FU, FI, FY” – zabawy z sylabami
  • „Znicz” – praca plastyczna
  • „Detektyw sylabowy” – zabawa przygotowująca do nauki czytania
  • „Podaj swój adres” – zabawa dydaktyczna
  • „Deszczyk" – zabawa taneczna do piosenki
  • „Królować Największemu” – słuchanie legendy o świętym Krzysztofie
  • „Opowiedz mi legendę” – układanie historyjki obrazkowej
  • „Poszukiwacze skarbu” – zabawa tropiąca
  • „Ciężki, lekki” – zabawy z wagą
  • „Skok przez rzekę” – zabawa sprawnościowa
  • „Samochody” – zabawa bieżna
  • „Samochód i koła” – zabawa paluszkowa
  • „Myjemy zęby” – wdrażanie do dbania o zdrowe zęby
  • „Idzie kotek po drabinie" – zabawa wyrabiająca reakcję na dźwięki
  • „Zapraszam cię do…” – zabawa sprawnościowa
  • „Dobro i modlitwa” – słuchanie opowiadania o Świętej Ricie
  • „Co zrobić gdy się kłócimy?” – zabawa dydaktyczna
  • „Wydmuchać złość” – zabawa relaksacyjna
  • „Każdy może być Święty” – nauka piosenki z gestami
  • „Niebiańskie zagadki” – odgaduje zagadki związane z Niebem
  • „Chmury na niebie” – zabawa matematyczna, praca na poziomach
  • „Ile kroków?” – zabawa matematyczna
  • „Moja mała Ojczyzna” – słuchanie i nauka wiersza J. Białobrzeskiej
  • „Jesienny bałagan" – zabawa ruchowa kształtująca mięśnie stóp
  • „Pomóż mi” – słuchanie legendy o Świętym Marcinie
  • „Jak mogę pomóc?” – burza mózgów
  • „Co to za pomoc?” – zagadki pantominiczne
  • „Bieg parami” – zabawa ruchowa w parach
  • „Moje imię” – odszukuje swoje imię pośród innych
  • „Literowe labirynty” – zabawy sensoryczne, motoryczne, wzrokowe
  • „Każdy może być święty” – zabawa słowno - plastyczna
  • Ćwiczenia samoobsługowe, składanie swoich ubrań
  • Spacer – obserwacja zmieniającej się przyrody
  • Zabawy ogólnorozwojowe na placu przedszkolnym
  • „Gdzie to pasuje?” – tworzenie zbiorów
  • „Klocki do pudła, auta na półkę” – utrwalanie umiejętności porządkowania zabawek

More Articles ...

  • Kropelki Dobra - IV tydzień października
  • Kropelki Dobra - III tydzień października
  • Kropelki Dobra - II tydzień października
  • Kropelki Dobra - I tydzień października

Page 2 of 4

  • Prev
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Next
  • End

Nadchodzące wydarzenia

Mar
12

12.03.2021
Dzień Matematyki

Mar
19

19.03.2021
Dzień Świętego Józefa

Z życia Przedszkola

  • Bal karnawałowy
  • Zima, zima, zima
  • Na zajęciach u maluszków

Ogłoszenia

  • Zapisy do przedszkola na rok 2021/22
  • Dni wolne w przedszkolu 20/21
  • Polisa ubezpieczeniowa dzieci
Top
Copyright © Przedszkole nr 17 Sióstr Służebniczek w Krakowie 2021 All rights reserved. Custom Design by Youjoomla.com
YJSimpleGrid Joomla! Templates Framework official website
Home