Temat tygodnia: Zimowa stołówka.
Poniedziałek: Zima, zima za oknami.
Wtorek: Zima w lesie.
Środa: Święto Trzech Króli.
Czwartek: Pomagam ptakom.
Piątek: Czyj to trop?
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
- „Na powitanie” – zabawa integracyjna.
- Ćwiczenia poranne według M. Lipiejko.
- „Pory roku” – rozmowa kierowana.
- „Rok na karuzeli” – słuchanie wiersza M. Majewskiego. Rozmowa na temat wiersza.
- „Tańczące pory roku” – zabawa muzyczno – ruchowa.
- „Krajobrazowe zagadki” – zabawa dydaktyczna z ilustracjami.
- „Zimowe zabawy na śniegu” – zabawa muzyczno – ruchowa.
- „Z czym kojarzy nam się zima?” – zabawa słowna.
- „Zimowe krajobrazy” – zabawa z dziełami sztuki.
- Czynności organizacyjno – porządkowe i higieniczne przygotowujące do wyjścia na plac przedszkolny.
- Pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
- „Naśladowanie zwierząt” – zabawa powitalna.
- Ćwiczenia poranne według W. Sherborne.
- „Pan Leśniczy” – rozmowa kierowana.
- „Kto pamięta o zwierzętach” – słuchanie wiersza. Rozmowa na temat jego treści.
- „Wiewiórki do dziupli” zabawa ruchowa.
- „Zwierzęta leśne” – zagadki słowne.
- „O jakim zwierzątku myślę?” – analiza i synteza sylabowa.
- „Co jedzą zwierzęta?” – zabawa dydaktyczna.
- „Przysmaki” – zabawa ruchowa z elementami przeliczania.
- „Wiewiórka”- praca plastyczna.
- Czynności organizacyjno – porządkowe i higieniczne przygotowujące do wyjścia do ogrodu przedszkolnego.
- Pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym.
- Zajęcia samodzielne zgodne z zainteresowaniem dzieci.
- „Wszyscy są, witam Was” – zabawa integracyjna.
- Ćwiczenia poranne według K. Wlaźnik.
- „Rozpoznajemy ptaki” – wprowadzenie do tematyki zajęć.
- „Głodny ptaszek” – słuchanie wiersza A. Bednarek. Rozmowa na temat wiersza.
- „Latające ptaszki” - zabawa rytmiczno – ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi.
- „Co jedzą ptaki?” – zabawa dydaktyczna
- „Ptaszki do karmnika” – zabawa organizacyjno – porządkowa.
- „Karmnik czy paśnik” – klasyfikowanie zwierząt ze względu na gatunek.
- „Karmnik” – praca plastyczna.
- Czynności organizacyjno – porządkowe i higieniczne przygotowujące do wyjścia do ogrodu przedszkolnego.
- Pobyt na świeżym powietrzu. Spacer po okolicy przedszkola.
- „Witamy” – zabawa powitalna.
- Ćwiczenia poranne według K. Wlaźnik.
- „Zwierzęta leśne” – zagadki słowne.
- „Co to jest trop?” – pogadanka.
- „Poznajemy tropy zwierząt leśnych?” – zabawa dydaktyczna.
- „Czyj to trop?” – zabawa ruchowa.
- „Tropimy zwierzęta” – zabawa matematyczna.
- „Tropy” – praca plastyczna.
- Czynności organizacyjno – porządkowe i higieniczne przygotowujące do wyjścia do ogrodu przedszkolnego.
- Pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy na placu przedszkolny.