Temat tygodnia: Deszczowa muzyka.
Poniedziałek: Jesienne nastroje.
Wtorek: Deszczowe nutki.
Środa: Kolorowe parasole.
Czwartek: W jesiennym rytmie.
Piątek: Wodne ciekawostki.
- Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.
- „Moja buzia” – ćwiczenia usprawniające aparat mowy z wykorzystaniem fragmentu
- Ćwiczenia poranne według Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
- „Co za oknem?” – rozmowy o pogodzie.
- „Jesienna pogoda” – analiza sylabowa.
- „Wycieczka do krainy uczuć” – wyraża emocje ruchem, gestem i ciałem.
- „Krąg nastrojów” – zabawa ułatwiająca interakcje z innymi i rozwijająca empatię.
- „Emocje” – rozpoznawanie emocji i ich nazywanie.
- „Emocjonalne figurki” – zabawa ruchowa.
- „ Kiedy jestem…” – twórcza zabawa słowna.
- „Zgoda” – zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki.
- „Emocje” – praca plastyczna.
- Próba przygotowująca do występu.
- „Czym jest pogoda?” – rozmowa kierowana.
- „Szaruga” – I. Suchorzewka. Rozmowa na temat wiersza.
- „Zabawa w kałuży” – zabawa muzyczna ilustrowana ruchem.
- „Kolorowy deszcz” – przygotowanie do nauki czytania.
- „Jesień” – ćwiczenie grafomotoryczne.
- „Jak się czujesz?” – zabawa na powitanie według M. Bogdanowicz.
- „Pory roku” – utrwalenie atrybutów pór roku, rozpoznawanie symboli.
- Ćwiczenia poranne według Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
- „O czym będziemy dzisiaj rozmawiać?” – zagadka muzyczna.
- „Skąd się bierze deszcz?” – zabawa badawcza.
- „Słońce – deszcz” – zabawa rytmiczna.
- „Deszczowa gamma” – zapoznanie z gammą. Ćwiczenia matematyczne.
- „Tańczące kropelki” – zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami oddechowymi
- „Deszczowa muzyka” – zabawa słuchowa.
- Próba przygotowująca do występu.
- „Zła pogoda” – słuchanie piosenki. Rozmowa na temat piosenki.
- „Zła pogoda” – interpretacja muzyczna piosenki.
- „Zła pogoda” – zabawa ilustracyjna do piosenki.
- „Krople deszczu” – przygotowanie do nauki czytania.
- „Pada deszcz” – ćwiczenia grafomotoryczne.
- „Deszczowy spacerek” – zabawa paluszkowa.
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
- „Sześć parasolek” – zabawa relacyjno – relaksacyjna według M. Bogdanowicz.
- Ćwiczenia poranne według Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
- „Jesienna pogoda” – zabawa kształtująca słuch oraz narząd mowy.
- „Pada deszczyk” – zabawa muzyczno – ruchowa doskonaląca poczucie rytmu.
- „Parasol” – słuchanie wiersza A. Polak. Rozmowa na temat wiersza.
- „Kolorowe parasole” – zabawa ruchowa.
- „Parasol na półce” – zabawa dydaktyczna.
- „Parasol” – nauka piosenki
- „Kolorowa parasolka” – praca plastyczna.
- Próba przygotowująca do występu.
- „Na deszczowe dni”– rozmowa kierowana.
- „Kolorowe części garderoby” – klasyfikowaniem i przeliczanie.
- „Tak czy nie” – zagadki słowne.
- „Kolorowe kalosze” – ćwiczenia kompozycyjne.
- „Przejście przez kałużę” – zabawa ruchowa z elementami równowagi.
- „Rozmowa kropelek” – ćwiczenia rozwijające ekspresję słowną.
- Ćwiczenia poranne według Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
- „Chodzimy po kropelkach” – rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
- „Kapanie” – słuchanie wiersza E. Skorek. Rozmowa na temat wiersza.
- „Pada deszcz – świeci słońce” – zabawa ruchowa
- „Co to jest ten deszcz?” – zapoznanie z rodzajami deszczu.
- „Koncert kropel” – zabawa z gazetami.
- „Krople deszczu” – przyporządkowanie dźwięku do odpowiedniego rodzaju deszczu.
- „Ciągle pada” – zabawa muzyczno – ruchowa.
- „Zła pogoda” – śpiewanie piosenki.
- Próba przygotowująca do występu.
- „Idzie Tola do przedszkola”- słuchanie wiersza L. Krzemienieckiej. Rozmowa na temat wiersza.
- „Pada deszcz” – zabawa muzyczna z wykorzystaniem instrumentów.
- „Pogoda” – zabawa relacyjno – relaksacyjna.
- „Jesienna pogoda” – przygotowanie do nauki czytania.
- Zabawy w kąciku kuchennym – wdrażanie do przygotowania posiłków ze zdrowych produktów
- „Rysujemy pogodę” – zabawa ruchowa.
- „Uciekaj myszko” – zabawa integracyjna ze śpiewem.
- Ćwiczenia poranne według Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
- „Co to takiego?” – zagadka słowna.
- „Woda” – słuchanie wiersza T. Ferenc. Rozmowa na temat wiersza.
- „Badamy wodę” – zabawa badawcza.
- „Jestem kropelką wody” – zabawa ruchowa.
- „Skąd się bierze woda?” – rozmowa kierowana.
- „Prawda czy fałsz” – quiz.
- „Kropla wody” – praca plastyczna.
- Próba przygotowująca do występu.
- „Dokończ wyraz” – ćwiczenia słuchu fonemowego.
- „Kropelka” – ćwiczenie grafomotoryczne.